Fredag 26/12 2008

Ja nu är julen så gott som över. Visst det är annandag jul idag, men det spelar ingen roll. Julen har aldrig riktigt tagit fart i år ändå, ingen jul känsla alls fanns det iår... Fast ändå fick jag känna på julstressen lite grann.

I måndags så jobbade jag på gymmet i uppsala och det var inte mycket mera med den dagen. Tisdag däremot var helt annorlunda. Fine åkte med mig in till uppsala för att vi skulle handla mat, nån julklapp och kläder som vi kunde ha på oss. Det var en sjuk dag därinne! För det första så var det folk överallt, och att parkera var inte det roligaste... Efter att vi äntligen kom iväg från mitt jobb (var två killar som var otroligt seeega!) så åkte vi till coop och köpte lite mat och sedan till biltema för att köpa lite juklappar. Sen bar det av till gränby för att få tag på det sista. Jaa för att inte dra ut på det här längre så kan jag ju säga så här. Vi åkte hemifrån mig kl. 8 på morgonen och vi var tillbaka hemma hos mig vid 19.00 på kvällen eller nått sånt. Där klippte jag mig så att jag skulle se bra ut till julafton och vi åt lite pizza. Men dagen var inte slut där utan vi åkte till Fine där det fortsatte med att fixa inför julen...

Julafton var det fullfart på också. Jag lämnade fine på jobbet vi 10 och åkte sedan hem för att duscha och göra mig iordning. Trodde sedan att jag skulle få nån timme att slappa på men det hände inte, utan det var direkt till hallsta igen för att äta jul lunch på august jans gården med pappa, jens och farmor och farfar. Det var jätte trevligt och det var god mat där! Sen hämtade jag Fine på jobbet när hon slutade, för hon och jag skulle fira våran första tillsammans iår =) Eftersom att hennes pappa jobbade så hade dom redan firat hos henne under morgonen när han var hemma så skulle vi vara med min familj iår. Hon och Irene fixade ihop en tårta som vi skulle ha med oss och den blev jätte cool med Irenes marsipan figurer! Julen firades hos min mormor iår, och vi var inte så många. Men det var jätte mysigt ändå med jätte god mat och jag var verkligen mätt efter det! På kvällen så åkte jag och Fine till kyrkan för att tända ljus för hennes farmor och min morfar. Jag har aldrig varit där sedan morfar dog, för det har helt enkelt kännts för jobbigt. Vi tände varsit ljus i minneslunden som var så himla vacker med all ljusen där. Men efter det så blev det jätte jobbigt, allt det som funnits inuti en kom ut efter det och vi stod där och grät båda två av saknad... Kändes ändå bra att vi kunde göra det här tillsammans, vi vet båda hur jobbigt det är. Vi var där bra länge med åkte sedan hem till Fine för att säga hej till hennes släkt som var där. Henka och lotta var där med Leanda och Lovina så det var full fart med 3 barn i huset. Något som verkligen gjorde oss två gladare, då kändes det ändå som jul när man såg på dom. Så den timmen där var den som var mest julig på hela dagen.

Var jätte kul att få fira jul med Fine, och jag tänker försöka åka med henne till kyrkan nästa jul igen och tända ljus. Känns som en tradition som vi två skulle kunna hålla igång i vårat liv tillsammans.. Sen att gå och lägga sig med henne på kvällen och höra att hon haft en jätte lyckad julafton kändes hur bra som helst. Denna första av många jular tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback