Tisdag 16 December 2008

Förra veckan flög inte precis förbi, den lunkade snarare framåt. Någonting hoppade lite snett i min rygg på måndagen när vi var och cyklade så jag missade tisdagens träningar pga det. Onsdag regnade bort och så nästan också torsdag men vi trotsade vädret (som dock svarade!) och cyklade. Haha... Jaaa inte var det kul inte! Innan vi kom till banan så regnade/snöade det lite lätt och det blåste knappt. När vi kom där emot så kom det mer snö och det blåste upp. Guilhems lilla paraply vart massakerat av vindarna och vi kunde inte köra random starter för voiceboxen var låst på normal pga kylan...! Men vi cyklade, dock inte mer än 30min och endast starter men vi cyklade... På kvällen där så gick vi ut och åt middag också. Den här gången var vi på en restaurang med utsikt över floden som går igenom Romans. Det var jätte fint med alla lampor och sånt och vi hade det jätte trevligt! Fredag åkte vi till tävlingen och därifrån gick dagarna väldigt fort. Känns som att från det att vi kom fram så tog det inte lång tid innan vi var hemma hos Guilhem igen och packade det sista för avresan dagen efter. Tävlingen gick sådär. Lördag var open (alla åkare över 17 år oavsett klass) och jag hamnade i ett rikigt svårt heat och åkte ut på en gång. Söndag så var det bara pang på utan någon träning på banan. Kör inte så bra när det är så, men det märktes på resultatet att jag kom igång mer och mer, 5-4-3. Så jag gick vidare till nästa omgång, 1/16 final. I den så hade jag en bra start, var med bra men hoppade inte in i första kurvan och sedan gick allting bara fel och det tog slut. Inte nöjd men gick iaf vidare från kvalet. Sen att anledningen till att jag inte gick vidare var att jag inte hoppade, det känns värst. Det är som vanligt, men vi får jobba på det till nästa gång. Hoppade inte för att det var trångt, och det har vi tränat jätte mycket på sen vi kom. Bara det att jag inte varit med pga min rygg.... Aja, nästa tävling så hoppas vi på bättre resultat!

Resan hem igår gick bra. Vi kom iväg i våran hyrbil runt kl. 7.15 på morgonen och vi hade gått om tid på oss. Vilket var tur för när vi kom fram så irrade vi bort oss en stund. Vi var tvugna att lämna bilen på den franska sidan av Geneves Flygplats och det är inte så himla lätt att hitta dit. Men tillslut så kom vi fram och trots att det tog lång tid att checka in bagaget så gick det bra. Kärringen i disken var inte bara seg utan korkad. Hon ville få mig att betala 35kg övervikt. Det var bara det att jag redan betalat för att ha en cykel med mig och det ger mig 30kg extra att ta med. Trots att jag sa det till henne så insisterade hon på att jag skulle betala! Men efter att ha upprepat samma sak ett par gånger så gick det bra. Sen var det inga problem alls på resan.

Igår så orkade jag inte göra så mycket efter att jag kom hem. Jag lagade maten och sedan körde jag Jens till handbollen och tog en dusch. Det var det jag gjorde innan jag somnade typ.

Imorse när jag vaknade så var det jätte mörkt och jag tänkte att klockan kanske inte var så mycket. Ha! Klockan var 8 och det var jätte mörkt ute.. Merde! Det hade man ju glömt bort, här är det inte ljust så länge nu och när det är mulet som idag så känns det som att det aldrig blir riktigt ljust... Aja, gick iaf upp då och gjorde frukost som jag åt i sängen. Sen har jag bara varit i hallsta för att ta lite blodprover. Min mamma har en teori om att min depression har något med min sköldkörtel att göra. Så vi får börja där och ser var som händer efter det!

Nu ligger jag mest och väntar på att tiden ska gå... För i eftermiddag så får jag träffa Fine igen <3 Saknar henne så mycket och äntligen får jag träffa henne. Väntar bara på att höra från henne så jag vet om jag ska hämta henne vid skolan eller komma direkt till Gimo. Kommer nog gå segt de här närmaste timmarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback