Måndag 20/10 2008

Ja nu är det full fart igen. Jag sover fortfarande inte bra men märker inte av det så mycket under dagarna i alla fall. Den här veckan kommer att vara full av saker att göra. Ska jobba tisdag, fredag och söndag. Tisdag och fredag på centralskolan som vickarie, och söndag på gymmet i uppsala. Torsdag har jag tandläkar möte och kanske även ett möte med en av mina sponsorer. Har blandat ihop vilken dag det var så jag är nog illa tvungen att ringa honom imorrn för att dubbelkolla om det var den här veckan eller nästa. Onsdag ska jag vara i uppsala för att först besikta våran VW Golf och sedan vara på Upplands Idrottsförbund för att prata om handslaget inför en massa folk igen... Ser inte direkt fram emot det, på kvällen ska jag till Fine och det ser jag dock fram emot. Som sagt en fullpackad vecka, i varje fall om man jämför med hur dom vanligtvis ser ut.


Igår så hade jag en konstig och lite obehaglig incident. Jag bara låg i sängen med min dator och såg på serier. Sen började mitt hjärta slå väldigt hårt, och snabbt. Jag kunde se bröstkorgen hoppa vid varje slag. Jag tog på mig mitt pulsband för att kolla min puls och den var uppe i 120 slag/min!! (normalt sätt i sängen har jag 60-70 kanske. 120 har jag vanligtvis när jag går relativt fort.) Jag gjorde ingenting och hade inte gjort något speciellt under dagen heller. Jag gick ner till mamma för jag vart lite orolig, och hon trodde det var fel på pulsbandet för när jag stod vid henne hade jag en puls på 150 slag/min! Men hon tog min puls själv och insåg att så inte var fallet. Jag hade verkligen så hög puls. Mamma ringde runt lite för att kolla vad som kunde orsaka det men under tiden så lugnade sig min puls sakta men säkert. Tillslut så var den tillbaka som vanligt igen. Vi ringde sjukvårds upplyssningen för att höra vad vi skulle göra, men dom sa att det var normalt för ungdomar att det händer ibland, dock inte så här länge... Men hon tyckte att det räckte att vi åka in till sjukhus om det hände igen. Hoppas att det inte gör det..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback