Tisdag 7 Oktober 2008

Jag hatar våran bil!!! Idag så satte mamma och jag mig i bilen för att åka ner till Helsingborg för att hämta våran bil som gick sönder på väg till Malmö. Resan ner gick hur bra som helst i våran underbara hyrbil. Önskar verkligen man hade råd med en sån bil! Är en sån fröjd att köra. När vi kom ner så var bilen klar och vi kunde ta den och åka hemmåt. Allting gick jätte bra tills vi kom till Södertälje, då började den bli lite konstig. Sen var det samma visa som förut, IGEN!!!! Bilen blev trött och seg om man körde på för låga varv. Vi visste på en gång att det var samma fel igen och även vad vi skulle göra för att undvika att det skulle bli värre. Vi körde hem men det krävde en hel del av mig! Under 2700 varv/min så gick det inte att köra då hände inget och bilen bara skakade. Om vi ska göra om det i km/h och växlar så kan vi ju säga såhär:

- Start från stilla stående, OMÖJLIGT!
- Avfarter ettans växeln
- 50km/h tvåans växel
- 80 km/h treas växel
- 110 fyrans växel
- inget på femman!

Tänk då att allt mellan dessa tal var i stortsett omöjligt att köra eller inte speciellt bra för bilen. För att kunna växla upp och hålla farten och rätt varv antal efter växling behövde jag ligga på runt 4300 varv/min! Jag höll på att slita av mig håret ett tag. Det låg 3 bilar framför och den längst fram pendlade hela tiden mellan 65-90 km/h, inga bra tal över huvudtaget! Gaaaaah, har svurit så mycket och jävlats med folk på vägen. Stackars mamma som behövt lyssna på mig hela vägen och dessutom suttit och varit rädd för vad som kommer att hända med bilen... Men vi kom hem tillslut, eller hem och hem. Vi lämnade av den hos en mekaniker på en gång, men efter att ha varit i Helsingborg så känns hallsta som hemma.

8.35 åkte vi hemifrån i morse och  efter ca 150mil så kom vi innanför dörren igen kl. 23.15, vilken dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback